Český jazyk a literatura |
Znáš základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování)
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Píšeš čitelně a úhledně. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností)
Aktivně nasloucháš ostatním. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Respektuješ základní komunikační pravidla v rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) |
základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty
všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu
tvary podstatných jmen - číslo, rod
tvary sloves - osoba, číslo, čas
obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po V
automatizace psacího pohybu
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu
čtení s porozuměním
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
dramatizace
dokončování a přetváření textu
pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. |
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného a mluveného textu.
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. |
Porozumění textu s obrázkovou podporou
Čtení a poslech komiksu v učebnici, dramatizace jednotlivých scének.
Využití cvičení a videí na internetu.
Zopakování názvů částí těla a slovesa have got. Popis osoby.
Postupné osvojování slovíček a základních frází související s bydlením.
Dokončení tematického celku souvisejícího s oblékáním. |
|
Člověk a jeho svět |
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí)
Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) násobení a dělení v oboru malé násobilky
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
Popíšeš a zaznamenáš změny vybraných míst. (pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě))
Víš, jak požádat o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek.) |
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
válec, jehlan, kužel, vrchol, stěna, hrana - počty na tělese
zaokrouhlování na sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a výsledky
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
zaokrouhlování na sta a desítky, zaokrouhlování pro odhady a výsledky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
kultura a historie Prahy - Velikonoce v Praze
pražské báje a pověsti - Karlův most
třídění přírodnin podle společných znaků
pozorování změn v obci a jejich zaznamenávání
žádost o pomoc, zásady komunikace na tísňových linkách |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
Kultura ducha a těla |
Pečuješ o rostliny a vytváříš jim podmínky pro růst. (pečuje o nenáročné rostliny)
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Umíš vyjádřit svůj názor a diskutuješ nad výtvarným dílem. (na základě vlastních zkušeností nalézá a do komunikace zapojuje obsah výtvarných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil) |
zajištění základních životních podmínek rostlin
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů
vyjádření svého názoru a schopnost diskuse nad výtvarným dílem svým či jiných |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání výtvarného vyjádření druhých jako zdroj poznání sebe sama. |